bevakningen av pärlan

I förra veckan beställde jag tid för service på nypärlan min, den skulle finnas i Bispgården på verkstaden nu i morse, med tanke på att jag är lite morgontrött av mig så frågade jag min vän Magnus om inte han kunde följa med och lämna bilen nu igår runt 01.13 om jag inte minns fel. Inga problem de inte!

Vi åker de 2 mil till Bispgården och kommer fram till ett lås med en bom, inte tusan kunde vi lämna bilen inte, jag började kik om jag ev kunde åka lite snett nedför slänten förbi bommen. Njaa ingen bra idé, men en idé!

Parkeringen tvärsöver gatan fick duga. Jag åker dit och ställer bilen och märker att halva personalen på Z-lyften har fika rast och kollar in oss där på parkeringen från sitt fikarums fönster. Jag sitter kvar i bilen för att de ska sluta kik och inte kunna så vart jag gömmer bilnyckeln, Magnus kommer i sin tur fram med sin bil och lyser upp min bil. Allt bör nog i detta skede se väldigt misstänksamt ut!

Så inte slutar dom kolla int, ist går dom ut och röker för att ta en närmare titt, detta sker ca 50m ifrån oss.
Jag stänger av bilen, smyger bakom bilen och gömmer nyckeln i avgasröret, hoppar in i Magnus bil och ber honom att köra upp till de nyfikna så kan vi berätta att vi inte håller på med någon bilstöld. Sagt och gjort, vi åker upp mot dom och kommer fram till ännu en grind! så vi kan inte ens meddela herrarna att vi inte är några tjuvar, så vi vänder mitt framför dom. I detta skede är vi väldigt väldigt uttittade.
Jag kommer fram till att, -Nu, du Magnus har vi nog fixat den bästa bevakningen av pärlan min en måndagsnatt i Bispgården.

De är inte för inte, att det finns en bom i Bispgården.

There are no comments on this post.

Lämna en kommentar